Friday 27 October 2017

Dk Forex Travel Tjenester


Våre verdier vårt folk Ledende b2b-utgiver, som spesialiserer seg på interaktive, interaktive profesjonelle samfunn. Med en rekke tjenester, inkludert nettsider, e-postpublikasjoner, industripriser og arrangementer, leverer Sift Media originalt, merket innhold til over en halv million fagfolk innen regnskap, IT, HR og trening, markedsføring og småbedrifter. Ved å produsere kvalitetsinnhold og engasjere våre profesjonelle publikum på flere berøringspunkter, tilbyr vi b2b-merker unike markedsføringsmuligheter som gir ekte avkastning på investeringen. Våre verdier Vi tror på å skape innhold, aktivere samtaler og konvertere forretningsmuligheter, både for våre forretningsholdere og for våre annonseringskunder. Ved å fokusere på innhold og fremme samfunnsengasjement satser vi på å skape pålitelige og unike miljøer for forretningsmerker og forretningsfolk for å optimalisere forhold. Våre folk Vårt folk er vår største ressurs, og vi har vært heldige for å tiltrekke seg noen av de beste digitale talentene i landet. Med en praktisk ledergruppe, erfarne kampanje - og kontoansvarlige, prisbelønte redaktører og et ledende produksjons - og teknologistam, har vi en struktur og kvalitet som skiller oss fra andre utgivere. Finn ut mer og møt laget nedenfor. Tom Dunkerley Finansdirektør Steven Priscott, Sift Vår historie David Gilroy og dagens administrerende direktør Ben Heald, Sift, ble grunnlagt av Andrew Gray, og ble tilbudt bransjespesifikk informasjonstjenester som utnyttet internett ved å integrere tradisjonelle nyheter og webinnhold. Med Bens bakgrunn i regnskap ble det bestemt at dette ville være det første markedet for leting og i 1997 ble AccountingWEB. co. uk født. Formelen virket, og om 12 måneder hadde sirkulasjonslisten gått fra 10 til 4000, med inntekter generert fra annonser i ukentlige e-postbulletiner. Sift Media nå nå over 700 000 registrerte forretningsfolk hver måned og leverer over 5 millioner sidevisninger på tvers av sin portefølje med 11 titler i Storbritannia og USA. Ikke bare fortsetter vi å utvikle noen av de mest lojale og engasjerte nettbaserte næringsliv, vi tilbyr ledende løsninger for annonsører. For en mer detaljert historie besøk vår bedriftsside sikt. Hvis du ønsker å bli med i en av Storbritannias mest spennende utgivere, og du tror at du har lidenskap og ferdigheter til å bli en verdifull del av teamet, hvorfor ikke sjekke ut våre ledige stillinger. Hva skjer? Gratis CSS-maler Hvorfor ikke laste ned 2503 gratis nettside maler. Alle maler er bygget med CSS amp HTML eller XHTML Premium CSS maler. Hvis du ikke finner en gratis CSS nettside mal som passer dine behov, så hvorfor ikke ta en titt på premium maler her. Gratis CSS Layouts Vi har tonnevis av websidelayouter klar for nedlasting, noen ganger feil på CSS-maler på grunn av navnet. Gratis CSS-menyer Et bredt utvalg av CSS-baserte menyer som er klar for deg å laste ned og bruke i ditt neste prosjekt. Gratis CSS-referanse En referanse for all standard CSS-markering som du må endre maler, layouts amp menyer her. Gratis CSS-ressurser Tonnevis av koblinger for å hjelpe deg med å finne det du leter etter når det kommer til CSS og nettsider. Våre Sponsorer Gratis CSS Free CSS har 2503 gratis nettside maler kodet ved hjelp av HTML amp CSS i sitt galleri. HTML-websidemaler som vises på Free CSS, er de beste som finnes i og rundt nettet. Vi vil personlig takke alle nettsteddesignere og - utviklere for alt hardt arbeid for å skape disse gratis nettstedskildene. Uten dem vil gratis CSS trolig ikke eksistere. Opphavsretts kopi 2007 - 2017 - Gratis CSS. Alle rettigheter forbeholdtKopenhagen København er en stjerneartikkel. Det er en artikkel av høy kvalitet som er komplett med kart, bilder og flott informasjon. København er en stor by med flere distriktsartikler som inneholder sightseeing, restaurant, uteliv og overnattingsliste, se på hver av dem. København (Danmark) 1 er Danmarks hovedstad og en million danskere ringer hjem. Denne vennlige gamle jenta til en by er stor nok til å være en storby med shopping, kultur og uteliv, og fortsatt lite nok til å være intimt, trygt og enkelt å navigere. Med utsikt over resundsstrømmen med Sverige bare noen minutter unna, er det en kulturell og geografisk forbindelse mellom fastlandet og Skandinavia. Dette er hvor gamle eventyr blander seg med prangende ny arkitektur og design i verdensklasse hvor varm jazz blander seg med kald elektronikk fra Kopenhagens kjellere. Du vil føle at du har sett det hele om dagen, men kan fortsette å oppdage mer i flere måneder. Distrikter Rediger Vis fra Rundetrn Kbenhavn Christiania (graffitihus) Hvis du kommer inn i byen ved hjelp av motorveiene, vil du ikke møte et bygrense-tegn som sier Kbenhavn (København). I stedet vil du se Storkbenhavn, som betyr Stor-København. Mens den opprinnelige delen av København ligger i et lite område ved vannveien mellom Sjælland og Amager - bestående av flere små bydeler med minst 600 000 innbyggere - har København utvidet seg over andre byer siden Fingerplanen ble implementert etter andre verdenskrig. I dag er disse karakteristiske kommuner, som sammen utgjør byens hovedstadsområde med rundt 2 millioner innbyggere. Et bemerkelsesverdig unntak er Frederiksberg, en uavhengig kommune med egen borgmester og kommune, lokalisert inne i København. De andre byene i og rundt København er som følger: Distrikter i København Indre By (Inner City) Downtown, Middelalderbyen - et sted med mange navn, men det er det historiske hjertet av København, prikket med kirkespire, historiske bygninger, smale smug og utmerkede shoppingmuligheter. Christianshavn (Christians Harbour) Opprinnelig lagt ut som en arbeidsbydel for 300 år siden, er det nå et blomstrende område som er kjent for sine mange kanaler. Freetown of Christiania ligger i den østlige delen av Christianshavn, sammen med det gamle havneområdet, ble trendy: Holmen. Vesterbro (Western Bridge) Dette distriktet har utviklet seg enormt de siste årene, og er nå et av de hippeste stedene å bo, med kafeer og barer spredt langs hovedkjernen, Istedgade. Frederiksberg En liten by som opprinnelig dannet seg rundt Frederiksberg slott, er dette området fortsatt en uavhengig kommune. Bokstavelig talt omgitt av København, har den bevart en unik, konservativ, oppskalere følelse. Nrrebro (Nordbro) En av de mest pulserende delene av København, spesielt langs hovedarterien, Nrrebrogade, med en blanding av innvandrere, studenter og originale, arbeidsklasse Nrrebro innbyggere. Sterbro (Østbro) Et koselig nabolag nord for sentrum - mindre levende enn Nrrebro og Vesterbro, og mindre sjarmerende enn Frederiksberg. Det er hjemmet til den berømte lille havfrue statuen, den vakkert bevarte Kastellet citadel, og mange brygge for små ferger og store cruiseskip. Området vest for togsporet har blitt svært populært blant unge familier med små barn. Amager En gang en bastion av arbeiderklassen, er denne øya, med sin egen distinkte atmosfære, blomstrende med ny utvikling. Det er hjemmet til Københavns flyplass, som ligger i Kastrup og dermed kalt Kastrup flyplass. Nordlige forstedene Et besøk til disse grønne forstedene og Dyrehavsbakken, verdens eldste løpende fornøyelsespark Frilandsmuseet, verdens største friluftsmuseum eller kanopadling langs elven, vil ingen tvil om at dette er en helt annen type suburbia. Det er ofte allment kjent for lokalbefolkningen som whiskybeltet, på grunn av de ofte godt hvelvede beboerne. Vestegnen Forstedene vest og sør for byen, kort på attraksjoner bortsett fra det gode Arken kunstmuseum, har det gode strender og campingmuligheter. Forstå Rediger historikk Rediger Hvis du hadde droppet av København i det ellevte århundre, ville du ha funnet deg selv å se over en stille, liten fiskeby, med en flokk av lat kjæledyr som ser tilbake på deg mens du tyger friskt grønt gress fra engene rundt landsbyen. Ser øst du vil se en rekke små øyer som beskytter den lille fiskerihavnen mot hardt vær, egentlig ikke det verste stedet å finne en by. De tidligste skriftlige regnskapene stammer fra det tolvte århundre, når en bearded clerk (eller en kjent historiker hvis du vil) kalt Saxo Grammaticus, knuste noen linjer om stedet. Portus Mercatorum, kalte han det, noe som betyr Merchants Harbour eller, på danskens tid, Kbmannahavn. Dette har siden utviklet sig til Kbenhavn på moderne dansk, og byens engelske navn ble tilpasset fra sitt lavtyske navn, Kopenhagen. Omkring 1160 e. K. overgav kong Valdemar kontroll over byen til isbiskop av Roskilde. Absalon, en av de mest fargerike karakterene i middelalderen, er en nysgjerrig blanding av stor kirkemann, statsmann og kriger. Som landets eneste by ikke under kongens kontroll, så Absalon det trives og reiste et slott på hva som er dagens Slotsholmen (resterne er fremdeles synlige i katakombene under dagens parlament). Som en religionsmann bygget han også en stor kirke, og med de nødvendigheter som ble tatt vare på, fikk København raskt betydning som et naturlig stopp mellom de to viktigste danske byene, den gamle kongelige hovedstad Roskilde og Lund i dagens Sverige. Utrustet med en misunnelsesverdig beliggenhet ved bredden av den viktige resundsstrømmen, overgikk den sakte, men stadig over de gamle bysentrene. Kopenhagens oppgang ble sterkt støttet av gründerhandelen med både venner og fiender og ved velstående fiske som ga mye romersk-katolsk Europa med saltet sild for Lent. Men med velstand kommer misunnelse, og i årene som følger, ble København slått bort og plaget igjen og igjen, hovedsakelig av den tyske Hansesforbundet, som på et tidspunkt fullstendig ødela byen. Wonderful Copenhagen Hvis du lurer på nøyaktig hva som er så flott om København, blir byens motto hentet fra Frank Loesser-sangen Wonderful Copenhagen, som ble omtalt i 1952-filmen Hans Christian Andersen. Sung av Danny Kaye, det er litt av en eviggrønn, og ikke vant til Hollywood-oppmerksomhet, byen har sittende fast i det, siden det også synes å ha sittende fast er uttalen, men ikke lytt til gamle Danny, sin koh-pehn-HAY-HNN ikke koh-pehn-HAH-HNN. Men som en Phoenix, steg København flere ganger fra asken. Da danskerne sparket ut paven under reformeringen, mistet Roskilde sin betydning som en romersk biskop, og etter å ha tatt kontroll over byen tjue år tidligere flyttet kongen sin bolig til København. Ikke veldig opptatt av å se at deres nye hovedstad ble lagt ned igjen, bygde suksessive konger massive festninger rundt i byen. Ikke mer enn kong Christian IV, som startet en bygningsrampe som ikke bare inkluderte vollene fremdeles synlige i hele mye av byen, men også mange nutidige landemerker som Round Tower og børsen. Siden da ble København beleiret av svenskene og ble så berømt, satt i brann og nesten ødelagt av den britiske viceadmiral Lord Nelson, som i en av to kamper for København reagerte berømt på ordren om å trekke seg ved å si at du vet Foley , Jeg har bare ett øye. Jeg har rett til å være blind iblant, og deretter løftet teleskopet til blinde øye og spionerte jeg virkelig ikke ser signalet. Igjen rystet byen sin kamp og befolkningen mushroomed under industrialiseringen. Når en koleraepidemi gjorde en god jobb med å drepe nesten alle, var det ikke plass til, Kongen innrømmet endelig at langdistansekanoner ville gjøre sine begrensende vegger irrelevante, og dermed tillot byen å vokse utenfor de nå antikviteterne. Men det var ikke lenge før en ny moderne befeste ble bygget (kjent som Vestvolden i dag), som gjorde København Europas mest befolket by på slutten av det nittende århundre. Etter å ha blitt utsatt for enda en invasjon under andre verdenskrig ble hele ideen om en befestet by kastet ut av vinduet og erstattet med et av de fineste eksemplene på byplanlegging hvor som helst Fingerplanen. København er en av få byer i verden for å utarbeide en langsiktig plan for vekst, og da holder du faktisk på å prøve å plassere hånden over et kart over København med palmen som sentrum, og det er ganske tydelig hvorfor det kalles fingerplanen . Til tross for at landet var i åttiårene og åttitallet da velstående beboere flyttet ut i fingrene, etterlot en fattig konkursby, vil et besøk i disse dager vise at Phoenix har steget en gang til. Orientering Rediger København ligger på den østlige kanten av øya Sjælland. Innen byen er omgitt av distriktene Vesterbro, Nrrebro og Sterbro og den uavhengige kommune Frederiksberg i vest og øya Amager, med bydelen Christianshavn i øst. Klima Rediger Gjennomsnitt av København mellom 1961-90 København, som resten av Danmark. har fire forskjellige årstider. Den beste tiden å besøke er den varme perioden fra begynnelsen av mai til slutten av august. Den nåværende værmeldingen kan kontrolleres på Meteorologisk instituttets nettsted 2. Vår. mens det er litt risikabelt, som ingen vet ganske når det setter seg inn, kan være den beste tiden å besøke byen. På den første varme dagen, vanligvis i begynnelsen av mai, kommer lokalbefolkningen ut av dvalemodus og strømmer til byens gater, parker og utendørs kafeer i en ekte livseksplosjon, lettet over at landets kjedelige og mørke vintre endelig er over. Mange lokalbefolkningen anser dette som årets høydepunkt. Summere i København er vanligvis varme med en gjennomsnittstemperatur på noen tjue grader, og dagene er lang og når en topp på atten timer den 21. juni. Hvis været blir for varmt, kan du hoppe i en av de frie bassengene i det kule havnevannet i nærheten av sentrum. Københavns havn betraktes ofte som verdens reneste urbane vannkant. De fleste av Københavns årlige arrangementer arrangeres i juni og juli, og når solen er ute, er det alltid liv i gatene. En daglig ting å gjøre om sommeren er å gå til stranden via sykling og nyte solen med iskrem. Denne delen av året er når de fleste danske mennesker eksercerer, enten det går, går eller sykler. Det er også veldig vanlig å starte et bål med venner og familie om natten, dette er en form for danes hygge. Høst og vinter har en dyp effekt på byen. Det livlige sommerlivet og gaten går stille, da de fleste lokalbefolkningen går direkte hjem fra jobb. Det er her det danske konseptet med hygge setter inn, noe som omdanner til kosiness. Det er den lokale måten å håndtere de korte, mørke dagene. Venner og familier besøker hverandre for hjemmelaget mat og samtaler ved stearinlys med stille musikk på stereoanlegget. I uke 42 har danskerne en høstferie, med mange arrangementer som foregår, for eksempel kulturens natt. Høyden på vinteren er desember, hvor julen gir litt lettelse til de korte dagene, med lys og dekorasjoner overalt, i gatene, butikkene og i folks vinduer. Tivoli åpner dørene for julemarkedet, og de fleste danskere går på en drinkrampe med de meget danske og tradisjonelle julepakker, med arbeid og familie. Desember er måneden hvor nesten alle kjøper peppernøtter og danske appelsnitt. Folk Rediger Nåværende dag København har hjemsted for nesten 600 000 mennesker, hvorav 80 av dem er av dansk nedstigning. Nær 15 prosent av befolkningen består av innvandrere, eller etterkommere av nylige innvandrere, fra rundt 20 nasjonaliteter rundt om i verden, inkludert tyrkisk, pakistansk og irakisk. Folkene i København har en tendens til å være liberale, ikke-religiøse (24 av danskere er ateister og mange flere er generelt ikke bekymret for religionsspørsmålet) og veldig tradisjonelle. Mens noen besøkende kan føle at lokalbefolkningen er reservert (spesielt i vintermånedene), finner ofte reisende danskene å være vennlige, hjelpsomme og imøtekommende. Festivaler og feiringer basert på den kristne kalenderen er vanlige, men også festivaler for unike danske ferier er vanlige. Fastelavn er en barnefestival som ligner på Halloween, hvor barna kle seg og bærer containere rundt for å fylle med godbiter. Mange hjem og bedrifter plasserer stearinlys i sine vinduer for å feire Danmarks frigjøring fra tysk okkupasjon ved slutten av andre verdenskrig, den 4. mai. I juni er St. Johns Eve en natt å spise med familier og delta på bål på steder rundt om i byen. Hele desember måned er dedikert til jul i hele Danmark, men spesielt i København. Gater er innredet, trær er dekket av lys og arrangementer og aktiviteter foregår gjennom hele måneden. Vurdering og takk er viktig i dagliglivet i København. Å være verdens beste utenlandske engelsktalende betyr at du ikke har mye problem å kommunisere med danskere, men besøkende vil kanskje lære noen få ord på dansk for å uttrykke takknemlighet. For eksempel tak og mange tak mener takk amp mange takk. Sykkeltur er også en viktig del av Kopenhagens kultur. Over halvparten av byens innbyggere pendler på sykkel hver dag, uavhengig av været. Byen har taklet en rekke prosjekter for samfunnsforbedring, og nå anses den som en av de mest sykkelvennlige byene i verden. Nesten hver gate har en egen sykkelgata. Kanskje en av de mest berømte borgerne i København hadde en innvirkning på mange besøkende da de var barn. Eventyrene til Hans Christian Andersen har reist verden, utviklet seg og blitt absorbert i den globale kulturen. Som tenåring flyttet Andersen til København, hvor han levde livet ut, ble forelsket i uoppnåelige kvinner og skrev historier som til slutt ville bli oversatt til 125 forskjellige språk. Det finnes en rekke museer, noen interaktive, dedikert til H. C. Andersen i København. Andre kjente Københavnere inkluderer Niehls Bohr, som ble tildelt Nobelprisen for fysikk for sitt arbeid i atomstrukturer og kvantemekanikk, og Søren Kierkegaard, som er kjent som bestefar av eksistensialisme. Turistinformasjon Redigere Kopenhagens offisielle turistbyrå er Wonderful Copenhagen Copenhagen akkurat nå. Vesterbrogade 4A (Overfor Tivolis hovedinngang, nær sentralstasjonen), 45 70 22 24 42 (turistinfowoco. dk. Faks. 45 70 22 24 52), 3. Jan-Apr MF 9 AM-4PM, Sal 9 AM-2PM Mai - Juni M-Sa 09:00-6:00 Juli-Aug M-Søn 9 AM-8 PM, S 10 AM-6PM Sept M-Søn 9 AM-6PM Okt-Des MF 9 AM-4PM, Sa 9 AM-2PM. 160edit Get in Rediger Med fly Redigere København Kopenhagens Kastrup Airport 4 (CPH) på Amager er knutepunktet for Skandinavias største internasjonale operatør SAS Scandinavian Airlines 5. Kastrup flyplass får konsekvent høye karakterer for både design og funksjon Dette er et mye mer behagelig sted for transitt enn , sier London Heathrow eller Frankfurt, og flere flyselskaper betjener direkte interkontinentale ruter til København, inkludert Air Canada, Delta, Egypt Air, PIA, Qatar Airways, Thai, Singapore Airlines og United Airlines. Innsjekkingslinjer kan bli lange i spetidene, så sørg for å tildele ekstra tid om sommeren. Selvbetjente innsjekkingsteller er tilgjengelige, noe som kan kutte ned på ventetider. Det tar tolv minutter med hovedlinjetog å komme fra Kastrup (Kbenhavns Lufthavn, Kastrup stasjon) til sentralstasjonen (Hovedbanegrden, forkortet Kbenhavn H) i sentrum. Du trenger en billett for tre soner, som koster 36 kr for en enkelt reise og gyldig i 75 minutter fra kjøpstidspunktet. Togbilletter kan kjøpes fra en av de automatiserte salgsautomaten eller billettstasjonen ligger i Atrium Terminal 3 rett over jernbanestasjonene. Det er heiser og travolatorer mellom plattformene og Terminal 3. København Metro 9 forbinder også Kastrup med sentrale København , med tog forlater hvert fjerde minutt om dagen og hver femten minutter om natten, og tar fjorten minutter til sentrum (for samme billett og pris på 36,00 Kr). Hvis du vil gå til København City eller Frederiksberg, bør du komme på t-banen. Hvis du vil gå til Københavns sentralstasjon eller den vestlige delen av København, er du bedre i å ta toget. Flyplassen T-banestasjonen ligger ved den nordlige spissen av Terminal 3 (passere heiser og travolatorer til togplattformene) og dekkes av taket på terminalen. Det er en annen t-banestasjon kalt Kastrup, som ikke har noe å gjøre med flyplassen, bortsett fra at det er relativt nært. For mer informasjon, se dette emnet under Amager. Vurder Sturup Airport (MMX) i Malm. Sverige er også bare 40 minutter med buss fra Malm sentrum, og derfra 30 minutter med tog til Københavns sentralstasjon. Wizzair 10 fra Budapest. Gdansk. Katowice. og Warszawa og noen få innenlandske flyselskaper tilbyr ofte billige flyreiser til andre svenske byer. Det er en daglig direktebuss av Grhundbus (graahundbus. dk7-besk. htm) som sammenfaller med Ryanair-tidsplaner. For andre flyselskaper (forskjellige ankomst - og avgangstider) er dine andre alternativer: p-airbus og neptunbus. dken. Tenk på overføringsprisen, da de fleste lavprisdestinasjonene som serveres på Sturup, også er tilgjengelige på Kastrup lufthavn. Med tog Rediger Tog venter på sentralstasjonen i København Lenker mellom hovedstaden og resten av landet er hyppige og gode. Det er flere tog hver time til Malm og videre til Lund og Göteborg. Det er 12 daglige tilkoblinger på hverdager til Stockholm. Ytterligere togstasjoner finnes i retning av Karlskrona og Kalmar. Det er seks raske forbindelser til Hamburg og en til Berlin. Fra resten av Danmark er tilkoblinger hyppige og mange. I Jylland er det flere jernbanenavn fra Århus Aalborg i Nord, Struer i nordvest, Esbjerg i vest, og til slutt Snderborg i sør samler i Fredericia. hvor de forbinder til en hovedlinje med opptil fire intercity-tog i timen, delt inn i Express og Intercity-tog, som går over Fyn før de går over Storebælt. Derfra når den over hele Sjælland før den avsluttes på Københavns sentralstasjon. Hvis du går i omvendt retning uten plassbestilling, vær oppmerksom på at toget ofte blir ødelagt på Fredericia for å betjene de forskjellige grenene, så hvis du ikke har plassreservasjon, er det en dårlig ide å bare velge en tilfeldig vogn i København. Alle kryssbeltogene drives av DSB (Danske jernbaner 11). Fra Bornholm. en høyhastighets ferge skifter passasjerer til Ystad i Sverige. hvor IC-Bornholm-toget venter på fergene til transportpassasjerer til siste strekning til København, tar hele turen litt over tre timer, og en enveiskombinert ferrytrainbillett vil sette deg tilbake 245 Kr. Over resundsstrømmen i Sverige. Resundstog 12 tog avgår fra ulike byer i Sør-Sverige. og via Lund og Malm krysser resunden fast link til København, med stopp på flyplassen. Reisetiden fra Malm til sentralstasjonen er 35 minutter og tog går hvert tiende minutt hele dagen på denne strekningen, og hver time om natten. En enkelbillett mellom Malm og København er 107 kr. Svenske jernbaner 13 driver opptil åtte X2000 ekspresstog fra Stockholm hver dag (5 timer). En enkel forandring i Malm dobler nesten det nummeret og gir deg også muligheten til en natttreinforbindelse. Til kontinentalt Europa. Tyske InterCityExpress (ICE) og danske EuroCity-tog kobler Hamburg til København, opptil seks ganger om dagen, to av disse togene kjører direkte fra Berlin daglig. Basisbilletten er 46 fra Berlin og 33 fra Hamburg. Med buss Rediger Åtte kilometer resundsbroen som fører til Malm i Sverige. Busser mellom Jylland og København er kun marginalt billigere enn toget, selv om det er betydelige rabatter som tilbys på M-Th. Internasjonale busser gir derimot betydelig lavere priser enn toget. Det har imidlertid vært politisk prioritert, og København mangler derfor fortsatt en bussterminal. De fleste internasjonale busser stopper et sted rundt sentralbanestasjonen (vanligvis ved siden av DGI-byen), men sørg for å sjekke det nøyaktige stedet når du kjøper billetten. Innebygde langdistancebusser stopper for det meste på Toftegrds Plads, nær Valby stasjon i Vesterbro-distriktet. Fra Jylland kobler buss nummer 888 København med Aarhus og Aalborg flere ganger om dagen. Reisetid er fem timer og femten minutter fra Aalborg. På Zealand er det flere stopp i Holbk og Roskilde. Linje 882 kjører mellom København og Fjerritslev i Nordvestjylland en gang hver dag. Lenker fra Skandinavia er ganske hyppige og svært økonomiske sammenlignet med toget. De fleste busser kommer og går fra DGI Byen, nær den sørlige overgangen til sentralstasjonen. Passasjerer oppfordres generelt til å kjøpe billetter på nettet, men billetter kan også kjøpes på turistinformasjonen i nærheten av sentralstasjonen. Om vinteren (desember-april) feiler Fjllexpressen 15 skiløpere mellom København og de svenske skisteder. Når du bestiller online, er det nyttig å vite at København heter Kpenhamn på svensk. Ta buss. 45 33 23 54 20 (infogobybus. se), 16. M-F 7:30 AM-6 PM, Sa 7:30 AM-5 PM, sø 9:00-6 PM. Oslo (8 timer) via Göteborg (4 timer) 225 Kr, linje 300. 160edit Grhundbus. 17. Lokal operatør Greyhound Bus med flere daglige forbindelser til Malm og en gang daglig til Malm Airport. Fungerer også med partnere andre steder i Europa. 160edit Swebus Express. 46 0771-218 218 (infoswebusexpress. se), 18. M-F 8 AM-6PM, Sa 9 AM-3 PM, Su 9 AM-6PM. Oslo (9 timer) via Göteborg (5 timer) 300 SEK, linje 820 Stockholm (9 timer) via Jonkping (4 timer) Fra Europa er det flere busselskaper som tilbyr mange daglige forbindelser fra Tyskland, ofte til meget konkurransedyktige priser, de fleste går via ferger fra Rdby til Puttgarden eller Gedser til Rostock. Mange av disse tjenestene, spesielt hvis de er på vei til Øst, som Berlin, er betydelig raskere enn de beste togforbindelsene. De fleste av disse bussene stopper i nærheten av DGI byen på Ingerslevsgade. Swebus Express. 45 80 70 33 00 (infoswebusexpress. se), 19. M-F 8 AM-6 PM, Sa 9 AM-3 PM, Su 9 AM-6PM. Billettene selges på den sentrale turistinformasjonen. Dette selskapet tillater ikke sykler om bord på trenerne sine. Berlin (7 timer) via Rostock (4 timer) 450 SEK, linje 902. 160edit 20. Berolina. 30 88568030 (infoberolina-berlin), 21. (Grhundbus 45 44 68 44 00, 22 i Danmark) Billettene selges i bussen, men forhåndsreservasjon anbefales. Dette selskapet tillater ikke sykler om bord på trenerne. Berlin (8 timer) via Rostock (4 timer) 300 Kr (40), linje E55. 160edit 23. Eurolines. Halmtorvet 5. 45 33 88 70 00. 24. Daglig kl. 9-17. Billetter selges på kontoret eller på Internett, i Hamburg er det koblet busser til Amsterdam og Paris. Dette selskapet tillater ikke sykler om bord på sine busser 25. De fleste tjenester fra Danmark har 230v plugger og WiFi er tilgjengelig i Tyskland. Berlin (7 timer) 300 Kr, linje 260R Hamburg (6 timer) via Lbeck (5 timer) 300 Kr, linje 210. 160edit Bohemian Lines. 420 416 810 054 (infobohemianlines. cz), 26. Daglig 08.00-8.00. Bare operatør velkommen sykler til Berlin og videre for en liten avgift, reservere på forhånd. Praha (13 timer, to ganger i uken via Berlin og videre til Brno) 1450 CZK (55). 160edit Autoprevoz. 387 51 317 333 (infoautoprevoz. org), 27. Banja Luka (25 timer, to ganger i uken) 300 BAM (150) 160edit Toptourist. 45 48 25 38 37 (infotoptourist. dk), 28. Billetter kan betales på bussen, men forhåndsreservasjon og betaling anbefales. Sarajevo via Salzburg (to ganger i uken) Oslo-fergen forankret ved DFDS-terminalen i Sterbro-distriktet Fra og til Polen finnes det en rekke forskjellige busselskaper hver med noen ukentlige avganger. Dessverre er markedet veldig flytende og ruter og operatører har en tendens til å forandre seg raskt. Prøv Baltic Bus 29 for to ganger i uken med Gdask (25h30m). Agat 30 gir fire runde turer per uke mellom København og Katowice (20 timer) i Sør-Polen, og Eurobus 31 for forbindelser med Warszawa (20 timer via Hamburg) en gang per uke. Hvis noen av disse selskapene har stengt, prøv å søke etter alternativer, da det er en god sjanse for at noen andre vil ha tatt over trafikken. Med ferge eller cruiseskip Rediger Kbenhavn ferge til og fra Danmark Ferger mellom København og Oslo. Norge (16 timer, daglig DFDS 32). Københavns spanking nye fergeterminal ligger i nærheten av Nordhavn stasjon i Sterbro-distriktet, og spesielle busser (E20-linjen), tidsbestemt med ferger, går mellom terminalen og Kongens Nytorv-torget i sentrum. Den forrige tjenesten til winoujcie i Polen ble nylig pensjonert, men det er fortsatt mulig å fange en ferge fra Ystad om en times kjøretur fra København (broavgift inkludert i billetten) eller ved 4,59 PM IC Bornholm-toget. DFDS Seaways driver ikke lenger en ferge fra England til Danmark. Hvis du ankommer under eget seil, har København flere marinaer, hvorav den største er Svanemllehavnen 33. Det er ingen utpekte gjestebytter, men det er nesten alltid mulig å finne en med et grønt skilt. Daglig kostnad: 75-120 Kr. København er også en veldig populær anløpshavn for store cruiseskip touring både Østersjøen og de norske fjordene. Over en million passasjerer og besetningsmedlemmer besøker København gjennom havnen hvert år. Cruise skiper vanligvis ved havnen i København ved Langelinie Pier eller på Frihavnen (Freeport), begge ligger i sterbro-distriktet nord for Little Mermaid-statuen (ca. 10 minutters gange fra Langelinie) og omtrent tre miles nord for sentrum (f. eks. Tivoli). På hverdager, buss 26 (24 kr) tjenester porten hvert 20. minutt, og turen sentrum tar ca 40 minutter. Her er en veldig nyttig 2012 Port Guide til Copenhagen34. Komme rundt Rediger Kart over S-tog (sans Metro) i København-området, i desember 2011 (nåværende) Kart over havnens busslinjer i kanalene og indre havnen, med distrikter markert i bakgrunnen (før oktober 2011, ikke aktuelt ) De to store knutepunktene er sentralstasjon (da: HovedbanegrdenKbenhavn H) med S-tog, intercity tog og busser, og Nrreport stasjon med S-tog, metro, regionale tog og busser. Reise med tog, buss og t-bane kan planlegges elektronisk via journeyplanner. dk 35. Billetter og sonesystemet Rediger All offentlig transport i København, samt resten av landet, opererer på et sone system. Den minste billetten er tosone-billetten som koster 24 kr for voksne (12 kr for barn under 16 år), og kan kjøpes fra billettkontorer, salgsautomater og bussdrivere. Du kan også kjøpe billetter på mobilappen Mobil-billetter Hoverstaden, tilgjengelig både i AppStore og på Google Play. To barn under 11 år kan reise gratis med en betalende voksen. Det gjør at du kan reise rundt København i to soner (sone hvor du stemplet eller kjøpte billetten pluss en tilstøtende sone) i en time. Du kan bytte fritt mellom alle tog, t-bane og busser innen denne time, så lenge din siste tur starter før tiden er oppe (billetten din vil bli tidsstemplet i femten minutters intervaller). Området for en enkelt sone kan oversettes til omtrent syv minutter i T-banen eller femten minutter i en buss, men kontroller alltid sonekartene på stasjonene, noen stasjoner er nærmere sone grenser enn andre. Spør lokalbefolkningen om det er behov for hjelp, da sone systemet kan være komplisert for besøkende. Nattbusser jobber hele natten (1 AM-5AM daglig) og prisen på billetten er den samme som i løpet av dagen. Du kan også kjøpe et bypass for å ha ubegrenset bruk av offentlig transport innenfor sonene 1-4. Prisene er 8040 Kr for 24 timer og 200100 Kr for 72 timer (voksenbarn) 36. starter ved 130 kr. Alternativt kan du kjøpe et København-kort 37. som gir gratis transport i hele regionen og gratis adgang til 60 museer og severdigheter. Kortet koster 229 Kr i 24 timer, 459 Kr i 72 timer. Legg merke til at mange museer på søndager og mandager enten er gratis eller lukkede, og dermed muligens gjør kortet av mindre verdi på de dagene. For regionale tog, S-tog og Metro må en billett kjøpes før du går om bord på togene. For busser kan billetter kjøpes fra sjåføren. Ellers kan du kjøpe billettene på maskinene eller på appen. Bøten for å reise uten gyldig billett er 750 Kr (600 Kr for busser) og billettkontrollere er vanlige både i S-tog, Regionale tog og T-bane. Mer informasjon om pris og billetter på movia 38. Danskere bruker vanligvis reisekortet 39 til å reise. Kortet koster DKK 80, og du må legge til kreditt på kortet før du kan bruke det. Når du reiser, må du sjekke inn i begynnelsen av turen, og hver gang du bytter transportmodus - og sjekk når reisen er over. Prisen per tur er redusert i forhold til enkeltbilletter. Den personlige reisekortet krever at du har en fast adresse i Danmark, mens Reisekort Anonymt ikke krever en adresse eller noen personlig informasjon. Det kan kjøpes på Reisekort-maskiner eller på billettkontor på flyplassen eller Københavns sentralstasjon. Ved S-Tog Rediger S-togstasjonen (40. Dansk bare, tidsplan 41) er ryggraden i byens kollektivtransportsystem, og ligner veldig på det tyske S-Bahn-nettverket og det parisiske RER-systemet. De distinkte røde togene er rene, moderne og utstyrt med gratis WiFi. The system runs from early morning to late night, each line in ten minute intervals during the day (M-F 6AM-6PM) and at twenty minute intervals in the early morning and late at night. In the weekends, the trains run once an hour at night (except the F-line which runs twice an hour at night) and some of the lines are extended. Since most lines join on a single railway line through the city centre, there are only a couple of minutes of waiting between each train in the inner districts. The F and C-lines are exceptions, the F line does a half loop outside the central area, with trains every five minutes throughout most of the day. The C-line is extended to Frederikssund during day time, but scaled back to Ballerup at other times. Loudspeaker announcements regarding S-trains are given in Danish and English. By metro Edit Kbenhavn Metro at Kongens Nytorv station The Copenhagen Metro 42 runs from Vanlse through the city centre and branches to either the new-town of restad or to the airport. The Metro has no timetable and between Vanlse and Christianshavn trains run with a four minute interval (two minutes during peak hours). It runs nonstop at night with fifteen minute intervals. The trains run automatically and are without drivers, so the doors will close at a given time, even if all waiting passengers have not entered the train. Wait for the next train instead of trying to squeeze through in the last second. By bus Edit While most locals opt for bikes, Copenhagen does have a fairly extensive and efficient bus network 43. It can be troublesome, though, for visitors to figure out what line to take to their destination as there is little in the way of network maps available at bus stops and schedules rarely include the entire route. There are several types of bus available: regular buses are simply denoted by their number, A buses are the backbone of the citys bus network which consists of six different lines with frequent departures and stops. During the day time there are no schedules as buses depart every two to six minutes. Many stops do have a small electronic display showing how many minutes are left until the next bus arrives. S buses are long express services with few stops and extend far into the suburbs, usually across the radial suburban train network or along corridors with no rail service. They can also be useful between points in the centre as they are faster than other lines. E buses are express rush-hour services of little use to travellers as they mainly service commuters. One exception is line 20E which runs between the central square Kongens Nytorv and the DFDS (OsloSzczecin ferries) and cruise terminals. N buses are a network of ten bus lines operating at night between 1AM-5AM daily, when normal traffic is halted, and they are much more frequent at weekends. For sightseeing the city has recently introduced a new line 11A (formerly CityCirkel ) bus 44. specially geared towards tourists. It runs a circle around the inner city stopping at many of the main attractions. The small eco-friendly electric buses runs every seven minutes (M-F 9AM-8PM, Sa 10AM-4PM, Su 11AM-3PM) and can be hailed whenever one passes by if there are green dots on the the curb. On streets with heavy traffic they also use regular bus stops. You use the same tickets as all other public buses and trains. CitySightseeing 45 runs three hop-on hop-off tours around the city (map ) in open-top double-decker buses. The main line leaves every 30 minutes, while the two other lines depart every hour in high season (Jun-Aug). Outside the peak season, services are halved. The price is 150 Kr for a one day ticket or 220 Kr for a two day ticket which also includes the DFDS canal tour boats. Be aware that the competing Step-on-Step-off company 46 likewise runs London-style double-decker buses with tours of the city and the same overall concept as CitySightseeing buses (often from the same bus stops), but their reviews tend to be poor, and they are not recommended by the VisitCopenhagen tourist office. By boat Edit The canal tour boats, here seen docking in Nyhavn, are an excellent way to see many of the citys attractions Going on a canal tour of the inner harbour and canals is an excellent and easy way to see many of the citys attractions, and fortunately there are many options depending on your taste and preferences. DFDS Canal Tours operates both a unguided hop-on hop-off service, branded as the water bus, arranged into three circular trips at the northern, central and southern part of the inner harbour and canals. They also have three guided tours, either by a pre-recorded tape available in many languages, or live English amp Danish commentary by a guide. Be forewarned though, after 75 minutes this can get a bit loud if you are not normally attracted to this sort of tourism. Netto-bdene offers a single fixed tour, but at a much lower price. Please note that services are scaled back considerably between October and mid-March. If you are visiting during winter, you might want to opt for DFDS red guided tour, as it offers a heated, glass-roofed boat at this time of the year. Both companies offer starting points in either Nyhavn or Gammel Strand (opposite the parliament). A different option is the public harbour bus, which, while it doesnt enter the canals, is much faster and is an integrated part of the public transportation system using the same tickets as buses and trains. DFDS Canal Tours. Nyhavn 3. 45 32 96 30 00 (canaltourscanaltours. dk ), 47. 9.30AM-8PM. Waterbus (unguided): Single 40 Kr, All day 60 Kr Tour (guided): Single 60 Kr, All day 75 Kr. Various discounts available. 160edit Netto-bdene. Heibergsgade (Nyhavn). 45 32 54 41 02. 48. 10AM-5PM (7PM in July amp August). 40 Kr. 160edit Movia. Customer centre at Rdhuspladen. 45 36 13 14 15. 49. 7AM-7PM. Uses public ticketing system. 160edit An option you may want to consider is a Freedom ticket which for 220 Kr gives unlimited transportation for two days on both all the DFDS Canal Tour boats, as well as the double-decker sightseeing buses of Copenhagen City Sightseeing. By bicycle Edit The fastest and most flexible way of seeing Copenhagen is on a bike. Forty percent of locals use their bike everyday and the city has been designed to cater for cyclists with separate bicycle lanes on most larger roads. Cyclists are often allowed to ride both ways in one-way streets. Be careful if you are not used to biking in a busy city as this is a common means of daily transportation and the locals drive fast and without room for much leeway. Dont expect to get a warning when someone wants to overtake you. Always keep to the right and look behind you before you overtake someone otherwise you could cause some nasty accidents. While biking, do not be surprised if they naturally say hi to you, thats just how nice danes are. As the city bikes can be a bit expensive, renting a bike is a good alternative and many hotels or bike shops rent out bikes. Companies that rent out bikes include Rent a Bike in Copenhagen. Baisikeli or Rent a Bike Copenhagen among many other bike repair shops. Another option to rent a bike is to use Donkey Republic. where you can book online a rental bike close to your location (usually located close to hotels and metro stations) and unlock the bike using bluetooth. To use these bikes, you will need wifi only to log in on their app or website to book the bike and at the end of the rental to end the rental. The first, rather basic and inconvenient pioneering city bikes have just - as of early summer 2014 - been replaced by a second and advanced generation of white city bikes, with GPS and supplementary electronic power engine 50. They cost DKK 25 per hour and located conveniently close to metro stations and major attractions. Official parking stations for these new city bikes can be found at the RdhuspladsenTown Hall Square, by the Forum metro station, by the Frederiksberg Have entrance at Frederiksberg Runddel, etc. etc. When you rent the bike and wish to park it, you will be able to search on the tablet attached to the bike where the closest parking station is. By taxi Edit Taxis are abundant throughout the city and of a very high standard usually a Mercedes or BMW. They are pricey though, and the wait to get one can be long on a Friday or Saturday night. You can hail a taxi on the street or call for one to come pick you up at a specific address at a specific time for a small extra fee (12-15 Kr). At crucial traffic junctures throughout the city, there are special areas where taxis hold in line to pick up customers. Except for a very long trip, it is not common (or recommended) to haggle about the price. If you wish to pay with a credit card, you must present it for the driver at the beginning of the trip. All taxis accept major international credit cards and most will accept Euro cash payment and some even list prices in Euros on the meter. Sometimes taxi drivers request you to withdraw money in an ATM when paying with card, this is mostly a scam to do the trip off-license. Copenhagen Taxi companies Amager-bro Taxi (Central Copenhagen) 45 32 51 51 51 DanTaxi (Central Copenhagen) 45 70 25 25 25 Taxa 4x35 (Central Copenhagen) 45 35 35 35 35 Taxa Selandia (Southern suburbs) 45 70 10 66 66 Taxinord (Northern and western suburbs) 45 48 48 48 48 Prices range 11-16 Kr per kilometre depending on the time of day and the meter flag-fall charge is 25 Kr. Generally you can trust taxis with both prices and the route taken. Because of the high flag-fall charge, it can be better financially for taxi drivers to have many trips rather than long trips, so it is therefore often in their own interest to take the shortest route. Complete listings can be found in the appropriate district articles Entrance to most museums is free once a week, mainly on Wednesdays. You can always count on the principal attractions to be well signed in English and German and for these places to be generally geared towards tourists. A good tip to see whether a smaller museum caters to non-Danish speakers, is to check whether the website has an English section. If it does, this usually means the museum has at least some English information throughout its exhibitions. Of course if you have some interest in a particular subject, such museums can be interesting even if you dont understand the sign-postings. As Danes are usually fairly fluent in English, you can always try to ask staff if they could give you a brief tour. The winter Garden at Glyptoteket The iconic tower of the Copenhagen zoo If you want your vacation to be educational, or if you want to sneak some knowledge into the kids during the vacation, there are several options to consider. The best choice for kids is perhaps the hugely entertaining, and well renowned hands-on science museum, the Experimentarium north of Copenhagen NOTE: Experimentarium is temporarily moved to Christiansholm in Christianshavn under the name Experimentarium City. They expect to be back in Hellerup north of Copenhagen by early 2016. Another popular and well-renowned institution, is the Copenhagen Zoo on Frederiksberg. counting both among both the best and oldest zoos in Europe. If you prefer stationary animals, the Zoology museum on sterbro offers a different perspective on the subject. Elsewhere on sterbro. a little known attraction is a display of famous physicist Niels Bohrs study room . along with a setup of his experiments (but as this is not a museum, you should have more than passing interest in the subject to bother with them) . City Centre. the University of Copenhagen runs two adjacent science museums. The Geological museum where dinosaur fossils, moon rock, and glow in the dark minerals should spark some interest in the subject for even the most school-weary kid. The Botanical Gardens on the opposite side of the street is an excellent place for a stroll in the beautiful park, even if you are not botanically inclined, and the classical palm house is a nice place to relax if it is cold outside. In poor weather, Tycho Brahe Planetarium on Vesterbro is another option and is part planetarium with an interesting astronomy exhibition and part omnimax theatre where they usually screen science films. The aquarium Den Bl Planet (The Blue Planet) is a new place focusing on marine life, situated near the Kastrup metro station 51. Architecture Edit Rundetrn is one of the citys most iconic buildings Kbenhavn Den Sorte Diamant - Det Kongelige Bibliotek (The Black Diamond - The Royal Library) An excellent start to any visit to Copenhagen is to climb the unique 7.5-turn helical corridor leading to the observation platform of Rundetrn (the Round tower), one of Copenhagens most iconic buildings. It offers excellent views and is smack in the middle of the city. If that is not high enough for you head to Christianshavn for a climb up the circular stairs on the outside of the church spire of the Church of Our Saviour . It has always been regarded as something of a manhood test to climb up and touch the globe on the summit, nearly 100 metres up in the air. Now that youre in the area, head over to the opposite side of the street to Christiania . a self-governing community that has been squatting on an old naval area since the seventies. Their inventive, brightly coloured, home built houses are spectacular, as is the relaxed atmosphere, albeit with some problems related to the selling of mild drugs in one street, the Pusher Street (no photography allowed there). However, Christiania is overall one of Copenhagens most unique attractions. It is recommended to stroll away from the entrance area, such as along the northern moats parallel to Refshalevej and also across the Dyssebroen wooden bridge eastwards, to experience the rural aspects of the place. Due south of Christiania the old, crooked, brightly coloured buildings and soothing canals lined with masted ships make this an excellent place to continue a stroll. Other fine examples of architecture include the impressive City Hall (if visiting, check out the interiors, such as the small library. Also, the tower, Rdhustrnet, can be ascended at certain times of the day and has a great view). The massive dome of the Frederikskirken colloquially known as the Marble Church . This dome, with a span of 31 metres, is one of the largest in northern Europe. Both are in the Indre By area. For real architecture buffs, the citys main claim to fame is the modernist architecture and its native masters. Jrn Utzon (of Sydney Opera House fame) and Son is behind a trio of buildings on sterbros northern harbour, known as the Paustian complex. There is a fine, but expensive restaurant in one of the buildings. You can enjoy Arne Jacobsens work by either sleeping at, or taking in the atmosphere (and great views) of the top floor lounge bar at the Royal Hotel which is one of the very few tall buildings in the inner city. Alternatively, head a good deal north to Klampenborg S-train station and Bellavista . a residential complex and theatre near the Bellevue beach, where there is even a restaurant featuring his famous furniture and his name. Lastly Henning Larsen . famous for his iconic buildings in Riyadh. is behind Copenhagens new Opera house overlooking the harbour in Christianshavn. The architect disagreed with the final realisation of the facade, though. From here you can also catch a view of Copenhagens latest iconic contraption, the Royal library known to locals as the Black Diamond, after its shiny polished black granite walls. Interior vault fresco by Per Kirkeby, and a nice enclosed garden area towards the Christiansborg Slot palace. For more recent development, consider checking out the neighbourhood restad on the island of Amager south of Downtown Copenhagen. It is a relatively young and still developing area, boasting several outstanding award-winning architectural projects along with an exemplary urban design master plan. The neighborhood is well connected through the MetroBus system, making all buildings very easy to reach. List of notable buildings: -8 House by BIG (Vestamager St Metro) - Bjerget by BIG (Bella Center St Metro) - VM House by BIG (Bella Center St Metro) - Winghouse by Henning Larsen (Orestad St Metro) - Bella Center by 3XN (Bella Center St Metro) - Orestad Gymnasium by 3XN (Orestad St Metro) - Copenhagen Concert hall by Jean Nouvel (DR Byen St Metro) History Edit Visit the Nationalmuseet in Indre By for many exhibits relating to Danish history, Viking weapons, Inuit costumes and stone age tools. If you want something more local, the Museum of Copenhagen in Vesterbro has exhibitions on the citys development since the middle ages. Another option is Frilandsmuseet in the northern suburbs of Lyngby a huge and attractive open air museum with old buildings collected from all over the country. Or for a live version of old Denmark, you can visit the old town of the tiny fishing hamlet of Dragr on the southern tip of Amager with its fantastic old yellow buildings and cobblestone streets. For something more off the beaten path, paddle up the small Mlle river near Lyngby and next to Frilandsmuseet . through charming old eighteenth and nineteenth century mills 52. 53. It is highly recommended to bring a rented bike from the city by train to Lyngby station and ride along the Mlle river via Brede, Rdvad and Nymlle, all extremely pretty, towards the coast, the Dyrehaven park (mentioned right below), and finally Klampenborg train station 54. Royal Copenhagen Edit Kbenhavn Det Kongelige Teater (National Theatre) The Nyhavn canal at night A large beer costs 30-40 Kr or so at most places in central Copenhagen, but some charge only 20-30 Kr, especially on weekdays or during early hours, while fancy places obviously charge more. Unless you come from elsewhere in Scandinavia dont frighten yourself by trying to work out what this costs in your home currency. At most places the beer on tap is either Carlsberg or Tuborg. In either case there will be a choice of the normal pilsner and then a slightly redder special or classic. Some might also offer wheat or dark beer. If you are on a budget you could follow the example of local teenagers and get primed with bottled beer from a supermarket or kiosk (3-7 Kr for a 330 ml bottle). It is legal and very popular to drink beer in public (not on public transport, although it will be accepted if you are not showing drunk behaviour), so buy a beer, sit on a park bench or at Nyhavn and enjoy Danish life. As for where to drink, most tourists head straight for Nyhavn but while indeed pretty, the high prices here make it a bit of a tourist trap. In good weather imitate the locals by buying beer from a kiosk and dangling your legs over the water or head elsewhere to get your drinking on. The many side streets north and south of the strget pedestrian street are a good starting point. Other good areas are Vesterbro west of the central station, along Vesterbrogade and Istedgade and in the meatpacking district. On Nrrebro. the cluster of bars and clubs around Sankt Hans Torv and Blgrds Plads, just after the lakes . is another hotspot. For a coastal city Copenhagen has surprisingly few places where you can enjoy a water view with your beer or coffee, except from Papiren . If youre into cocktails, many addresses are of interest: Ruby for fancy cocktails. Bird amp Churchkey for GampTs. The Barking Dog, Strm . Cafs are equally ready to serve coffees or beer and wine but they usually close around midnight and music is subdued to allow for conversations. They also serve food. Bodegas are your average local watering holes, somewhat equivalent to a pub, with prices often much lower than bars and cafs. The clientle is often a bit shady and you may have people staring at unfamiliar customers but behave nicely and they usually warm up to you. Try to have someone teach you the local trmand . meyer . or snyd dice games for a fun night. Pubs are just that, pubs, the familiar English, Irish, and Scottish-themed exports that often do not have much in common with the actual pubs in those countries other than exported beer and interiors. Bars are what locals tend to call everything with loud music that do not have a cover charge. Packed at weekends but more quiet at other times. Clubs . or discotheques as they are often still referred to here, are bars that have a cover charge and have a dance floor. Often only open Th-Sa. Morgenvrtshus . If you can get away with pronouncing this when youll need it, you will be asking directions to a shady establishment full of people hell bent on not ending the night just yet. They usually open around 5AM and classics include the 24 hour Hong Kong in Nyhavn, Caf Guldregn on Vesterbro and Andys in the city centre. Clubbing Edit You can check for club listings in the various districts The club scene is vibrant in Copenhagen, but most clubs are only open Th-Sa. Note that most locals have a party at home with friends or frequent their favourite bars, before they head out for the clubs, so they rarely get going until after midnight and close around 5AM. Most clubs have a 40-80 Kr cover charge and the ones that dont are rubbish more often than not. Also expect an additional 10-20 Kr for cloakrooms. Most clubs maintain a minimum age of 20 or 21, although they are not required to do this by law. Expect a draft beer, or basic drinks, to set you back 40-50 Kr a bit more than bars usually charge. Visitors who want to indulge Su-W will probably have to hunt around to find a place with some action but there are some options: Monday The Scottish pub on Rdhuspladsen (City Hall) hosts a backpackers night, which is sometimes quite lively. Tuesday Elektronisk Tirsdag ( Electronic Tuesday ) plays nice electronic tunes on Gefhrlich on Nrrebro . Wednesday You could go for the popular International Night 69 for resident exchange students on Stundenterhuset in Indre By . Thursday - Is tricky, there is no set place to go, but most bars will be open and often offer discounts on beers and cocktails and free entrance. Also concerts with bands of varying popularity at Nrrebro s Drone Bar and of course Rust 70 concert venue and nightclub as well as open mike nights at both branches of Cafe Retro 71 (found in Nrrebro and Indre By ). Lately Copenhagen has experienced an increased interest in Thursday clubbing, especially from the younger audience. To experience this, you can try places like Sport Club . MAZE or Jupiter Club . though beware that all of those places do have pickers, require you to dress fancy and are very expensive. Gay and lesbian Edit For its size, Copenhagen has a rather large gay scene with a good handful of bars and dance clubs located in the centre of the city within walking distance from each other, some of the better ones include Club Christopher in Indre By. VELA, the only barlounge in town that is targeted at lesbians is on Vesterbro. Live venues Edit Most of the music venues in Copenhagen also double as nightclubs so watch for them under the club sections in the different districts. Tickets for almost every event in Denmark and Copenhagen are sold through Billetnet 72 which has both online sales and a counter available in all post offices. But apart from headline events, tickets are usually also sold at the entrance. Expect to pay 100 Kr and upwards. The major music venues in Copenhagen are Parken stadium on sterbro for the biggest stars. CopenhagenIndreBy. Copenhagen Jazzhouse obviously hosts Jazz concerts and The Rock is the spiritual home of the local rock and heavy metal scene. Vega on Vesterbro is a major venue with concerts of almost every genre by national and international acts. Nrrebro has two venues: Rusts stage mainly hosts mainstream rhythmic music and Global . as its name would imply, provides a stage for world music. Southwards on Christianshavn. it is no surprise that the Kbenhavn Operaen (from boat) Operahouse plays Opera and not to be missed, the different venues of Christiania are a powerhouse of Denmarks alternative and underground culture. Sleep Edit Hotel listings are available in the appropriate districts . Copenhagen offers all kinds of accommodation but like the rest of Denmark, prices are high. Most hotels are located in Indre By and Vesterbro. Special rates are often available on the internet or from travel agencies, so look around well ahead of time, rather than spending your holiday budget on sleeping because you booked at the last minute. If you are looking for something unique, Copenhagen has a few surprisingly little known options. Fancy sleeping in an old fort Then look no further than Flakfortet on its very own island out in the sound. Stylish rooms, classic and rather tastefully integrated into the environs of the old fort. Staying here does though exclude spending your evenings in the city, as the last ferry leaves in the late afternoon. You can also opt for the Dragr Fort on Amager although they havent pulled it off quite so nicely. In the same area, consider the old and historic beach front Dragr Badehotel in a classic building with great views over resund and a nearby beach, but also a fair deal of transportation time to the sights in the city centre. (Although it is close to the airport.) In the same genre, and with the same drawbacks, is Skovshoved Hotel in the northern suburbs. This is an historic beach hotel with nice views and a fantastic restaurant. You can get even closer to the water on the floating houseboat hotel CPH Living moored in Christianshavn. If youre a rad hipster and would rather sample some of the design for which the city is rightly famous, consider Hotel Fox where young Danish and international artists have individually decorated and furnished the rooms. Other hip options are Hotel Twentyseven and Skt Petri Hotel located near the arty cocktail lounges of the Indre By area. Or you could always max out your credit card and splurge at the timeless five star classics of DAngleterre or Hotel Nyhavn . On a budget Edit Copenhagen is an expensive city, but it is possible for budget travellers to find reasonably priced accommodations. For those on an ultra low budget there are two free, but completely basic, camping grounds along the Mlle river where you can camp for one or two nights. While camping elsewhere is no big sin, it is not legal either. There are plenty of commercial camping grounds available but if you are not used to Scandinavian price ranges, even these could seem expensive (50-200 Kr). The closest camping sites are at Charlottenlund Fort in Charlottenlund and there is also a summer-only camping ground in the outer part of Nrrebro within the city proper. If you prefer modern comforts consider one of the hospitality exchange networks. Couchsurfing. org for instance, is quite popular with the Copenhagers, who provide 6,000 available hosted stays in the city, giving you the added bonus of having a local to point you to the great spots. There are a few hostels available and the cheapest are two summer-only (July-Aug) hostels in Vesterbro. YMCA Interpoint and Sleep in fact . Here you can overnight in basic dormitory bunk beds from as little as 100 Kr. On Nrrebro the two sleep-in hostels are slightly more expensive but still a bargain compared to the general price range. The national hostel system Danhostel 73 which is part of Hostelling International, run four hostels within reasonable distance of the the centre, but they are not exactly party locations if that is what you are looking for. For Hotels consider the Cab Inn 74 chain that has three hotels in Copenhagen. One is just a short walk away from Tivoli and Kobenhavn H and the other two are at Frederiksberg. Rooms go from 71 (single) to 103 (triples). The rooms are quite small but have TVs and private showers and toilets. If you are attracted to your own sex, you should be pleased to know that there are several cheap hotels specifically catering to gays and lesbians Carstens Guest House 75 and Copenhagen Rainbow 76 are two of them. In the very city centre, just 500 metres from Tivoli on the mainstreet of Vesterbrogade there is a few other fairly priced options for accommodation, the Loeven hotel 77. the Savoy Hotel 78. prices around 80 for a twin room. A little further out following a side street on your left hand side, in Absalonsgade you will a youthhostel, also fairly priced although quite noisy. Another on-the-rise alternative is to rent your own apartment, which can save you some money, especially if you are traveling as a group. People rent out their private homes through various websites and here you will be able to find a room or apartment for rent in all price ranges. It can be as cheap as staying in a hostel, but you get a fully equipped apartment that has authentic homely atmosphere. Contact Edit Libraries offer free internet access for one hour at a time, though this often requires signing up in advance. The Hovedbilbiotek (main library) has 12 freely accessible workstations and a wide selection of international newspapers, Krystalgade 15 79 A cheap (under 20Krhour) internet caf is in Copenhagen Central Station. Moreover, a lot of bars, cafs, McDonalds, and petrol stations offer WiFi hotspots for people with notebooks, though these are a little more expensive than internet cafs. OpenWiFi 80 maintains a list of hotspots in the city. If you are travelling with your own laptop, you could also jump on a S-train . which all have free WiFi. But since you need to activate your account through an email confirmation, its a good idea to register beforehand, which can be done on the Gratis Danmark website 81. The Tourist Information Office 82 is located near Copenhagen Main Station (2 mins walk) and is worth a visit. The staff are really friendly and they speak many languages. It is possible to book hotels using PC terminals directly from within this office and they provide information for all possible activities in Copenhagen including museums, concerts and festivals. Money Edit Although Denmark is a member of the European Union, the currency is still the Danish Krone, which is pegged to the Euro at a rate of about 7.45 Kroner per Euro. In Copenhagen, Nyhavn, Tivoli, and many of the major restaurants and hotels frequented by tourists accept Swedish Kronor and Euros, although it is not yet common practice elsewhere. Banks are ubiquitous, so exchanging currencies will in most cases not present any major difficulties. Exchange offices are also becoming increasingly widespread, especially Scandinavian chains such as Forex and X-change, which often have decent rates and charge no commission unlike those on strget which offer low rates and a very high commission. Using the exchange machines present at some banks is not recommended, though, as these charge a fee of 25 kroner (US4.50 or 3.35). Credit cards are widely accepted, although this is usually limited to Visa andor Mastercard. Many supermarkets and small shops will normally only accept the widespread local Danish debit-card, also known as the Dankort. But acceptance of the two major international credit cards is increasing rapidly. Other credit cards like American Express, Diners, JCB, and Unionpay are accepted in some but not all shops in Copenhagen, especially in Strget, the main shopping district. When accepted, a transaction fee (mandated by credit card companies, not shops) of 0.75 to 4.00160 of the amount will usually be charged on credit cards issued by foreign banks. Almost all ATMs accept major international cards, including all the ones mentioned previously. Therefore it is worth noting that although some shops may not accept all credit cards, an ATM capable of doing so will in most cases be less than 200 metres away, particularly in central Copenhagen. Press Edit The Copenhagen Post 83 and The Murmur 84 are the countrys two English language newspapers. Copenhagen Post is published weekly on Saturdays, and is available at many bars and cafs, as well as for sale in the Magasin department store, and the kiosks at the Central, Vesterport, sterport, and Hellerup stations for 20 Kr. The Murmur is free and is published once a month. Embassies Edit Stay Safe Edit As elsewhere in Europe and Denmark, dial 112 for emergencies. As when traveling in other major cities, tourists should be aware of their surroundings. Copenhagen is largely considered among the top two or three safest cities in Europe. A report in 2010 listed Copenhagen as the second safest city in the world. Homicide is so rare (0.8 in 100,000 individuals in 2012) that when it occurs it dominates the news cycle. Crimes against tourists are usually non-violent. Many pick pocketing and robbing incidents take place in tourist heavy locations, such as the central railway. Travelers should keep a close eye on their bags and place valuables on their body or inside an inner pocket on their clothing so its not easily accessible. Its safe to hail taxis on the street and they will have their cab numbers and papers on display. In the center of the city, its likely that the cab drivers will speak proficient English. Travelers will do well to have the exact address of their destination, as all cabs are equipped with GPS and drivers will simply plug in the address. Copenhagen is exceptional among many of the major European cities because gender equality is such a priority. Women rarely experience street harassment and women can feel confident bicycling or walking by themselves. Its not usual to see a group of women dressed to go out for the evening in dresses and heels on their bicycles. The city is known for its nightlife, so expect to run into groups of drunken revellers if youre out for the evening. The advice for handling this is nearly universal simply ignore them and cross the street. Even while intoxicated, the Danes are polite and considerate so its unlikely that tourists will be harassed. Areas of concern Edit Like in other cities, some of the districts outside the central metropolis deal with more gang activity and gang-related crime. Travellers are encouraged to exercise caution if travelling through the western suburbs or outside the City Center. The first four blocks of Istedgade has a great amount of street prostitution, drug sales and homeless people. If you are on alert and vigilant, you should be fine at any hour. Some areas of Nrrebro have gang violence though tourists are unlikely targets. Traffic Edit As a pedestrian, treat bicycle lanes the same as car lanes. Look both ways before crossing, as bicycles are silent and frequently moving faster than pedestrians can anticipate. For tourists who rent bicycles, it is recommended to wear a helmet even though many Danes do not. There arent any compulsory helmet laws in Copenhagen. However, if you are not accustomed to bicycling every day and arent use to the roads and traffic laws, you may be at greater risk for a collision with another cyclist or a car. The Danish traffic laws also apply to tourist. If you are not aware of the rules for riding a bike in Denmark, you should not do so until you are. Otherwise, you risk fines, very unhappy people and death. Many Danes do not react kindly to tourists riding bikes without following the rules. Some simple rules: Always ride your bike on the right side of the road and the right side of the bike path Always clearly hold your arm vertically into the air when stopping (except at red lights) Hold you arm horizontally to the left (when turning left) or right (when turning right) before and during a turn The Danish take jaywalking extremely seriously. Only cross at pedestrian crossings while the green walk light is illuminated. Theres a risk of a 1000 DKK fine for those who try to beat the traffic or cross at non-designated points. Stay healthy Edit Emergency Rooms (ER) used to be called Skadestue in Danish, and the term is still widely used and recognised by most Danes. As with many other health related terms and phrases, the English term may not be understood by some Danes but conveniently Hospital is the same in Danish. However, due to political changes to the health system from 2013 and on, the ER function is now covered by various larger Emergency Departments, called Akutklinik . Most hospitals in and around Copenhagen require anyone seeking medical aid to first dial 1813 on the phone, which allows you to speak to a specially trained nurse (who will also be able to help in english), who will then guide you on through the health system. Note, however, that this system is for minor injuries and ailments only major emergencies should still dial 112 for an ambulance and emergency care. Hospitals with 24 hour Emergency Wards near the city centre include: Amager Hospital. Italiensvej 1, Amager. 45 32 34 35 00. 130. 160edit Bispebjerg Hospital. Bispebjerg Bakke 23, 7C, Nordvest. 45 35 31 23 73. 131. 160edit Frederiksberg Hospital. Nordre Fasanvej 57, 3A, Frederiksberg. 45 38 16 35 22. 132. 160edit The public healthcare system also maintains doctors on call outside normal office hours, calls are screened by medical personnel, and doctors dispatched only when deemed necessary. Lgevagten. 45 70 13 00 41. M-F 4PM-8AM, Sa-Su all day. From 250 Kr, Free for EU citizens. 160edit There is a 24 hour pharmacy in central Copenhagen, and 3 additional ones in the suburbs. Steno Apotek. Vesterbrogade 6C ( Just by the Radisson Royal hotel, near the Central station ), 45 33 14 82 66. 133. regular hours: M-F 8.30AM-8PM, Sa 8.30AM-5PM. There is a 15 kr service charge outside those times. 160edit Get out Edit Malm. Sweden. Swedens third largest city, with a lovely historic city centre and cosy squares is just a short, convenient train ride away. Elsinore ( Helsingr ) The old city centre with well preserved houses is one of the biggest in Denmark, and famous Kronborg castle, home of Shakespeares Hamlet. Hillerd A small town dominated by its huge palace, but also offers baroque gardens and a laid back city centre. Roskilde Denmarks ancient capital and a World Heritage site. with a famous cathedral full of the tombs of ancient kings, and the fantastic Viking museum. Home to one of the Big Four European music festivals, Roskilde Festival, which attracts up to 110,000 visitors each year in July. The Louisiana Museum of Modern Art is the outstanding museum of modern art in Denmark. Its located in the small town of Humlebaek which is 35km north of Copenhagen via motorway E47E5 or 35 minutes with DSB rail from the Central Station. When you use the train, special combination tickets for the rail fare and museum entry fee are available. Routes through Copenhagen

No comments:

Post a Comment